Kliknij w kubek
i dowiedz się, jak go wygrać!

comments post
Studenckie gotowanie. Proste, smaczne przepisy! Niekoniecznie z ryżem. Kuchnia studencka w najlepszym wykonaniu.

Kotlety sojowe á la schabowe

Autor: misiuziu piątek, 1 czerwca 2007, 14:01 komentarze: (17)
Ostatnio zasmakowałem w kotletach sojowych. Nie dajcie się zwieść! Smakują zupełnie inaczej niż zwykłe kotlety. Jednak mają plusy. Największy plus dodatni to cena, która jest minimalna. I jeszcze to, że zawierają dużo białka i na krótszą metę dobrze mogą zastąpić mięsko.

Składniki:
  • kotlety sojowe (pół paczki, jakieś 50gr)
  • kostka rosołowa
  • przyprawy
  • olej lub masełko


Danie przygotowuje się jakieś 10-15 minut. Później można obejrzeć sklep z odzieżą używaną online.

Bierzmy garnek i wrzucamy tam kostkę rosołową. Ponieważ parę razy już to gotowałem to mam już kilka wariacji. Wrzucam jedną kostkę warzywną (obowiązkowo), i pół kostki wołowej (żeby bardziej smakowało jak mięsko).

Dorzucamy do garnka przyprawy. Tutaj mamy dowolność. Można wrzucić wszystko poza solą (kostki rosołowe są już słone). Ja wsypałem pieprz i zioła prowansalskie.

Wrzucamy część zasadniczą, czyli kotlety sojowe. Gotujemy wodę w czajniku elektrycznym (żeby skrócić czas przygotowywania). Zalewamy to wrzątkiem (to co mamy w garnku) i stawiamy na gaz (lub inny palnik, można nawet na ognisko). Gotujemy jakieś 3-5 minut (w zależności od wielkości kotletów i czasu podanego na opakowaniu).

Rozgrzewamy tłuszcz na patelni. Wyjmujemy z garnka kotlety sojowe i kładziemy je na rozgrzany tłuszcz. W instrukcji jest, że powinno się je odsączyć, ale ja nie mam sitka więc tylko pomachałem, żeby bulion z nich nie ściekał (tak jak się macha komuś na pożegnanie jak odpływa promem).

Teoretycznie powinno się jeszcze zrobić panierkę do nich, ale ja ma wyrobione zdanie odnośnie panierki. Jest pyszna i świetnie robi wszystkim kotletom (jak i osobom, które je jedzą), ale za długo ją się robi i brudzi się za dużo naczyń. Dlatego bardzo rzadko ją robie.

Smażymy kotlety na złocisty kolor z dwóch stron i można jeść.

Jemy widelcem (i nożem jeśli, jeśli kotlety są większe) z chlebkiem i masełkiem, ziemniakami, frytkami, makaronem lub puree (jak ja długo musiałem czekać żeby dać tyle linków na raz).

I do tego można zrobić jakąś surówkę.

Zbrudzone naczynia i nie tylko:
  • garnek
  • patelnia
  • talerz + widelec
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dodaj komentarz

Anonimowy pisze:

3 czerwca 2007 18:03:00 GMT+2
Wspaniale sobie dajesz radę. Wiem jak się nie chce gotować na studiach. Jeszcze pamiętam, chociaz było to 30 lat temu. Ja najchętniej gotowałam budyń, nawet na obiad.Podziwiam więc twoją inwencję twórczą.
Pozdrawiam serdecznie!

misiuziu pisze:

6 czerwca 2007 15:29:00 GMT+2
Gotowanie to pikuś. Jak nie mam kasy to jedyny sposób żeby trochę zaoszczędzić.

Najbardziej nie chce mi się tego potem opisywać.

Anonimowy pisze:

24 lipca 2007 15:08:00 GMT+2
Coś pięknego...panierka jest cacy, ale za bardzo brudzi :D:D. Ale i tak podziwiam za chęć gotowania, zamiast zadowalania się makaronem zalanym zimnym sosem ze słoika ;)
Można ugotowane tylko kotlety wymieszac z sosem i zjesć do klusek np, też są dobre.

misiuziu pisze:

24 lipca 2007 20:25:00 GMT+2
Dzięki za słowa uznania. Z tymi kluskami to dobry pomysł, ale ja posiadam jeden garnek i w trakcie gotowania nie chce mi się go przewaźnie myć.

Anonimowy pisze:

8 grudnia 2008 03:03:00 GMT+1
nie trzeba kotletów sojowych gotować, wystarczy moczyć w wodzie. dużo lepiej już zrobić jakąkolwiek panierkę.

Anonimowy pisze:

17 marca 2009 16:17:00 GMT+1
wlasnie wcinam te kotlety ale z panierka i sa naprawde dobre dalam bulion rosolowy grzybowy very good

Anonimowy pisze:

22 marca 2009 12:47:00 GMT+1
Robie kotlety dokładnie tak jak Ty i są przepyszne-uwielbiam je.Jadłam tak na studiach i teraz 3 lata po ich ukończeniu nadal wcinam!!Pozdrowionka:))

Anonimowy pisze:

17 maja 2009 15:09:00 GMT+2
Właśnie zrobiłam te kotlety wg twojego przepisu i niestety musze stwierdzić, że nie smakują mi. niestety będę musiała je wyrzucić!

Anonimowy pisze:

24 stycznia 2011 13:11:00 GMT+1
"powinno się je odsączyć, ale ja nie mam sitka więc tylko pomachałem, żeby bulion z nich nie ściekał (tak jak się macha komuś na pożegnanie jak odpływa promem"
No nieźle mi poprawiłeś humor :)

Anonimowy pisze:

26 października 2011 02:02:00 GMT+2
stary, uratowałeś mnie tym od śmierci głodowej, dzięki

moniooo pisze:

24 listopada 2011 15:13:00 GMT+1
Hah świetny przepis: humorystycznie i męskim okiem :D Podziwiam :D

Anonimowy pisze:

26 stycznia 2012 06:51:00 GMT+1
Ogólnie przepis jest całkiem ok, ale kotlety soj. z twojego przepisu niestety zawierają mięso (kostka wolowa) ja zamiast gotować to na bulione wrzucam dowolne przybrawy i czasami nawet przyprawę do kurczaka.Wtedy kotlety są czałkowicie bez mięsa. Ale oczywiście można to gotować z mięsem, jak ktoś je je i lubi. ;)

Anonimowy pisze:

26 stycznia 2012 08:40:00 GMT+1
Pozwolę sobie na polemikę. Tłuszcz w takich kostkach to utwardzony tłuszcz roślinny. Poza tym jest tam mnóstwo chemii i jako dodatek promilowa! (nie procentowa) zawartość mięsa. A w tych tańszych produktach, to nawet i ten składnik pominięto.

Muchamed_Obszymurek pisze:

6 lutego 2012 22:10:00 GMT+1
Fajny przepis, tylko jedno pytanko: Czy może być plus ujemny skoro Ty masz dodatni ;) ?

misiuziu pisze:

6 lutego 2012 23:44:00 GMT+1
Nie ja, tylko Kuba :P

Plusy jak i minusy oczywiście mogą występować w formie dodatniej jak i ujemnej. To przecież oczywista oczywistość :P

Martyna pisze:

7 grudnia 2015 16:40:00 GMT+1
dzięki, przydało się!

Unknown pisze:

14 grudnia 2019 09:52:00 GMT+1
Kiedyś też miałem problem z myciem naczyń i się nauczyłem żeby to zrobić od razu po użycia naczynia. Jak odkładałem to na później to też mi się nie chciało. Pozdrawiam
ananas (3) aromat do ciasta (2) bagietka (3) bakalie (1) banany (2) bazylia (1) biała fasola (2) białka (1) bita śmietana (1) boczek (11) boczniak (1) bób (1) brokuły (2) brzoskwinia (1) bulion (1) bułka (5) bułka tarta (13) buraki (1) cebula (46) chili (4) chińszczyzna (1) chleb (13) chleb razowy (1) chrzan (1) ciastko (1) ciasto francuskie (3) ciemna fasola (1) cola (2) cukier (31) cukier puder (5) cukier waniliowy (6) cukierki (1) curry (2) cynamon (5) cytryna (8) czekolada biała (1) czekolada gorzka (7) czekolada mleczna (3) czereśnie (1) czerwona fasola (2) czosnek (35) drożdże (10) dżem (1) fasolka szparagowa (3) gałka muszkatołowa (1) gotowanie na kolanie (4) goździki (2) granulat sojowy (1) groszek (7) gruszka (1) grzanki (1) grzyby (2) grzyby suszone (1) herbata (2) herbatniki (2) imbir (2) jabłko (9) jajko (62) jogurt (1) jogurt grecki (1) jogurt naturalny (2) kabanosy (1) kakao (6) kalafior (1) kapusta (3) kapusta kiszona (3) kapusta pekińska (4) karkówka (1) kasza manna (5) kaszanka (1) keczup (4) kiełbasa (16) kminek (2) kolendra (2) koncentrat pomidorowy (9) konserwa (1) koper (2) korpus z kurczaka (1) kostka rosołowa (24) kotlet schabowy (1) kotlety sojowe (2) krakersy (1) krewetki (1) kukurydza (7) kurki (1) kuskus (1) liście czarnej porzeczki (1) liść laurowy (1) lód (3) lubczyk (1) łopatka (1) łosoś wędzony (1) maggi (1) majeranek (2) majonez (8) mak (1) makaron (27) marchewka (12) margaryna (8) marihuana (1) marmolada (1) masło (36) mąka (44) mięso (2) mięso mielone (8) mięta (1) migdały (1) miód (3) mleczko kokosowe (1) mleko (20) mleko w proszku (1) mozzarella (1) mózg (1) nachos (1) nać pietruszki (1) naleśniki (3) ocet (1) ocet winny (1) ogórek (5) ogórek kiszony (4) olej (75) oliwa (7) oliwki (4) oregano (1) orzechy laskowe (1) orzeszki solone (1) otręby (2) owoce (1) paluszki rybne (1) papryka (16) parówka (5) patenty (9) pieczarki (12) pieprz (9) piersi kurczaka (19) pietruszka (6) piwo (4) płatki migdałowe (2) pomarańcza (3) pomidor (17) pomidory w puszce (1) pomidory w zalewie (2) por (3) predanie (8) proszek do pieczenia (16) przyprawa gyros (2) przyprawa meksykańska (1) rodzynki (2) rozmaryn (2) rum (1) ryba (1) ryż (16) sałata (2) schab (1) seler (1) ser (19) ser feta (4) ser pleśniowy (3) serek homogenizowany (1) serek topiony (1) serek wiejski (1) sezam (1) słodzik (1) słoiki (1) słonina (1) smalec (5) soczewica (1) sok (5) sok pomarańczowy (1) sok pomidorowy (1) sos boloński (1) sos czosnkowy (1) sos pomidorowy (2) sos sałatkowy (1) sos sojowy (1) sos vinaigrette (1) sos z torebki (1) sól (11) spirytus (2) surówka (2) suszone pomidory (1) syrop wiśniowy (1) szalotka (1) szałwia (1) szczypior (2) szpinak (4) szynka (4) śledź (1) śmietana (17) śmietanka (4) śmietanka 30% (3) tabasco (1) trat pomidorowy (2) truskawki (5) tuńczyk (3) twaróg (4) tymianek (2) tzatziki (1) vegetta (1) wafle (2) warzywa (4) warzywko (4) wino (6) wino białe (1) wiórki kokosowe (1) wiśnie (4) włoszczyzna (7) woda (13) wódka (5) zacierka (1) zasmażka (2) ziemniak (19) zioła prowansalskie (2) zioło (1) zrazy sojowe (1) zupa w proszku (1) zupka chińska (2) żeberka (1) żółtko (1)
A niby kto to ma być?