Kliknij w kubek
i dowiedz się, jak go wygrać!

comments post
Studenckie gotowanie. Proste, smaczne przepisy! Niekoniecznie z ryżem. Kuchnia studencka w najlepszym wykonaniu.

Spaghetti alla carbonara

Autor: misiuziu piątek, 15 czerwca 2007, 11:29 komentarze: (4)
Szaleństwo po prostu. Ja zrobiłem coś tak dobrego! Chciałem ugotować zgodnie z przepisem, ale jak zwykle mi nie wyszło.

Składniki:

  • makaron, jakieś 150-200 gramów

  • kiełbaska, jedna, krótka

  • jajka dwa, szala la la la la

  • ząbek czosnku (albo dwa)

  • duża cebulka

  • jakieś 100ml śmietany

  • ser, (teraz czytam, że do podania a ja go tak perfidnie w środek wrzuciłem)

  • olej lub oliwa

  • pieprz i sól, do smaku



Mam jeden palnik więc robiłem to wszystko po kolei, ale można parę rzeczy na raz.

Gotujemy makaron. Odcedzamy go i gdzieś odstawiamy żeby nie zmarzł (ważne jest żeby był ciepły).

Kroimy cebulę, czosnek i kiełbasę. Wrzucamy na rozgrzany olej cebulę i smażymy póki się nie zeszkli. Dorzucamy mięsko (albo ten wyrób mięsopodobny nazywany kiełbasą) oraz czosnek i smażymy dalej aż kiełbaska sie przypiecze.

Jak to się smaży, bierzemy jajka, wbijamy do jakiegoś naczynia (ja mam taki półlitrowy kubek z napisem "Jestem twoim kubasem", tylko że każdy jak go zobaczy to czyta "Jestem twoim kutasem") i wlewamy śmietanę. Bełtamy to, dodajemy starty ser ( w oryginalnym przepisie parmezan), doprawiamy solą i pieprzem do smaku i znowu bełtamy.

W tym czasie kiełbaska z resztą towarzystwa powinna się przypiec. Mieszamy ją z ciepłym makaronem na patelni i zalewamy to jajkami z śmietaną. Mieszamy dwoma widelcami.

A teraz przytoczę coś z tej książki kucharskiej:
"Aby danie było smaczne, nie wolno rozgotować jajek. Dlatego wszystkie składniki powinny mieć taką temperaturę, aby pod jej wpływam jajka lekko się ścięły, a potrawę trzeba bardzo szybko wymieszać."

Teraz powinienem powiedzieć "Smacznego i spadówa", ale obiecuję sobie już od kilku przepisów żeby dawać linki do ciekawych stron (zawsze zapominam) więc dzisiaj to zrobię. Jak prowadzisz bloga i chcesz na nim zarobić, to na blogu "Zarabianie na blogach" dowiesz się jak. Autor, na pewno, poleciłby Tobie wypełnienie formularza kontaktowego i dowiedzeniu się na temat kredytu na Twój wymarzony samochód.

Wracając do dania, jest bardzo smaczne. W oryginalnym przepisie zamiast kiełbasy był bekon (boczek) i grzyby. Smaczne to to jest, ale później spojrzałem na brudne naczynia i się załamałem.


Zbrudzone naczynia i nie tylko:

  • garnek

  • patelnia

  • dwa widelce

  • mój kubek

  • talerz

  • nóż

  • deska do krojenia

  • wszystko naokoło co pobrudziłem



Zapomniałem dodać, że porcja jest na jedną dorosła osobę. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dodaj komentarz

Anonimowy pisze:

15 czerwca 2007 11:48:00 GMT+2
Czytałam na głos twój przepis najmłodszym córkom (15 i 18) i jak doszłam do "kubasa", omal się nie zakrztusiłam ze śmiechu. Przepis fajny. Ja robiłam od lat taki makaron, ale dodawałam więcej cebulki i nazywałam go "cebulak". Nie wiedziałam, że ma takę elegancką nazwę. Myślę o tym, aby dodać do cebuli podsmażone pomidory, paprykę i ostrą peperoni. Zobaczę co wyjdzie.
Pozdrawiam serdecznie. Pozdrowienia dla dziewczyny!

Anonimowy pisze:

15 czerwca 2007 16:46:00 GMT+2
Eee, dzisiaj mi sie nie chcialo gotowac i wciagam wlasnie puszke groszku na surowo.;)

Ten przepis co podajesz tez juz pare razy robilem, z tym ze daje mieso mielone zamiast kielbasy. Ale to mielone jakies takie jest - bardzo kleiste. Zamiast sie rozdrobnic na male grudki robia sie wielkie 2cm kawaly. I jak to jem i mysle z czego jest to mieso zrobione to sie odechciewa :)

Moze masz jakis sposob na grudkowane mielone?:)

misiuziu pisze:

15 czerwca 2007 18:03:00 GMT+2
Tak, samemu je zrobić :P Jak przywożę mięso z domu to się tak nie robi.

A tak to chyba tylko smażyć na małym ogniu i mocno się nad nim znęcać.

Anonimowy pisze:

15 czerwca 2007 19:05:00 GMT+2
Na początku dziękuję za pozdrowienia :) Książka, jak widać, ciągle jest w użyciu ale co to byłoby za danie gdyby nie było w nim choć odrobinę twórczości własnej ;) Dziś miałam okazję jeść coś nowego (chyba jeszcze nieopisanego) także przypuszczam, że niedługo pojawi się jakiś nowy wpis. A z kubasa piłam kiedyś kakao ;)
ananas (3) aromat do ciasta (2) bagietka (3) bakalie (1) banany (2) bazylia (1) biała fasola (2) białka (1) bita śmietana (1) boczek (11) boczniak (1) bób (1) brokuły (2) brzoskwinia (1) bulion (1) bułka (5) bułka tarta (13) buraki (1) cebula (46) chili (4) chińszczyzna (1) chleb (13) chleb razowy (1) chrzan (1) ciastko (1) ciasto francuskie (3) ciemna fasola (1) cola (2) cukier (31) cukier puder (5) cukier waniliowy (6) cukierki (1) curry (2) cynamon (5) cytryna (8) czekolada biała (1) czekolada gorzka (7) czekolada mleczna (3) czereśnie (1) czerwona fasola (2) czosnek (35) drożdże (10) dżem (1) fasolka szparagowa (3) gałka muszkatołowa (1) gotowanie na kolanie (4) goździki (2) granulat sojowy (1) groszek (7) gruszka (1) grzanki (1) grzyby (2) grzyby suszone (1) herbata (2) herbatniki (2) imbir (2) jabłko (9) jajko (62) jogurt (1) jogurt grecki (1) jogurt naturalny (2) kabanosy (1) kakao (6) kalafior (1) kapusta (3) kapusta kiszona (3) kapusta pekińska (4) karkówka (1) kasza manna (5) kaszanka (1) keczup (4) kiełbasa (16) kminek (2) kolendra (2) koncentrat pomidorowy (9) konserwa (1) koper (2) korpus z kurczaka (1) kostka rosołowa (24) kotlet schabowy (1) kotlety sojowe (2) krakersy (1) krewetki (1) kukurydza (7) kurki (1) kuskus (1) liście czarnej porzeczki (1) liść laurowy (1) lód (3) lubczyk (1) łopatka (1) łosoś wędzony (1) maggi (1) majeranek (2) majonez (8) mak (1) makaron (27) marchewka (12) margaryna (8) marihuana (1) marmolada (1) masło (36) mąka (44) mięso (2) mięso mielone (8) mięta (1) migdały (1) miód (3) mleczko kokosowe (1) mleko (20) mleko w proszku (1) mozzarella (1) mózg (1) nachos (1) nać pietruszki (1) naleśniki (3) ocet (1) ocet winny (1) ogórek (5) ogórek kiszony (4) olej (75) oliwa (7) oliwki (4) oregano (1) orzechy laskowe (1) orzeszki solone (1) otręby (2) owoce (1) paluszki rybne (1) papryka (16) parówka (5) patenty (9) pieczarki (12) pieprz (9) piersi kurczaka (19) pietruszka (6) piwo (4) płatki migdałowe (2) pomarańcza (3) pomidor (17) pomidory w puszce (1) pomidory w zalewie (2) por (3) predanie (8) proszek do pieczenia (16) przyprawa gyros (2) przyprawa meksykańska (1) rodzynki (2) rozmaryn (2) rum (1) ryba (1) ryż (16) sałata (2) schab (1) seler (1) ser (19) ser feta (4) ser pleśniowy (3) serek homogenizowany (1) serek topiony (1) serek wiejski (1) sezam (1) słodzik (1) słoiki (1) słonina (1) smalec (5) soczewica (1) sok (5) sok pomarańczowy (1) sok pomidorowy (1) sos boloński (1) sos czosnkowy (1) sos pomidorowy (2) sos sałatkowy (1) sos sojowy (1) sos vinaigrette (1) sos z torebki (1) sól (11) spirytus (2) surówka (2) suszone pomidory (1) syrop wiśniowy (1) szalotka (1) szałwia (1) szczypior (2) szpinak (4) szynka (4) śledź (1) śmietana (17) śmietanka (4) śmietanka 30% (3) tabasco (1) trat pomidorowy (2) truskawki (5) tuńczyk (3) twaróg (4) tymianek (2) tzatziki (1) vegetta (1) wafle (2) warzywa (4) warzywko (4) wino (6) wino białe (1) wiórki kokosowe (1) wiśnie (4) włoszczyzna (7) woda (13) wódka (5) zacierka (1) zasmażka (2) ziemniak (19) zioła prowansalskie (2) zioło (1) zrazy sojowe (1) zupa w proszku (1) zupka chińska (2) żeberka (1) żółtko (1)
A niby kto to ma być?