Kliknij w kubek
i dowiedz się, jak go wygrać!

comments post
Studenckie gotowanie. Proste, smaczne przepisy! Niekoniecznie z ryżem. Kuchnia studencka w najlepszym wykonaniu.

Mózg smażony

Autor: misiuziu wtorek, 2 lutego 2010, 19:46 komentarze: (16)
Świński mózg. Usmażony. Czyli moja wypowiedź na temat cenzury w internecie.

Składniki:

  • jeden mózg

  • jakiś tłuszcz

  • sól i pieprz



Na początek trzeba zdobyć mózg. Ja to robiłem u źródła - siekierą rąbałem martwego świniaka. Konkretnie to jego głowę. Stąd był ten mózg (było to dość dawno temu).


Skoro mamy już mózg to trzeba go opłukać. Przepłukać szare komórki :) Mózg znajduję się w takiej jakiejś błonie (opony mózgowe, z tego co wiem). Należy ją usunąć i jeszcze raz przepłukać (trzeba zmyć krew, zakrzepy i inne brudy, które znajdują się pod błoną). Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy mózg. Z tego co mi mówił tata (tak, nigdy go samemu nie smażyłem, ale jadłem) zrobi się z niego taki "szum". Smaży się to podobnie jak właśnie jajecznicę. I tylko chwilę! góra 4 minuty.

Je się to podobnie jak jajecznicę. Zdaję sobie sprawę, że mało kto się skusi na takie danie. Dlaczego więc o tym piszę? Bo mogę. Bo póki co nie mamy CENZURY, a ta strona nie jest zablokowana. Jeśli natomiast uważasz, że ktoś inny (patrz premier) ma decydować za Ciebie co chcesz oglądać (i nie widzisz w tym nic złego) to powyżej masz sposób na wykorzystanie swojego mózgu (do myślenia i tak go nie używasz).

Dla pozostałych osób polecam śledzenie Internetowego Radia Ludzi Wolnych. Najbliższa audycja w środę o 21. I jeszcze jeden link blackouteurope.

Zbrudzone naczynia i nie tylko:

  • patelnia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dodaj komentarz

Anonimowy pisze:

2 lutego 2010 21:09:00 GMT+1
OBRZYDLIWE!:(
jestem wegetarianką i jeśli cenzura w internecie ma zapobiec wiokowi takiego czegoś, to jestem za.
Jak mogłeś?
Maria

Anonimowy pisze:

2 lutego 2010 21:24:00 GMT+1
A co to za roznica jak czesc martwego zwierza widzisz - gdyby to byl kotlet to bys nie byla zniesmaczona? Uwazasz, ze cenzura powinny zostac objete tylko zwierzece mozgi, czy moze podroby rowniez?
Slinka mi nie cieknie na widok tej potrawy ale bez przesady.
Jestem przeciw cenzurze.
POzdrawiam:)

ziji pisze:

2 lutego 2010 23:08:00 GMT+1
Hehe :P Tekst mi sie twoj podoba. Nie moge patrzec na zdjecie... niestety. No i nigdy tego nie zjem :P
Niektorym jednak np. w polityce polecilabym takie wykorzystanie mozgu :P

misiuziu pisze:

3 lutego 2010 00:33:00 GMT+1
Mogłem Mario. Od tak po prostu. A co jeśli cenzura zapobiegłaby również oglądaniu potraw wegetariańskich? W końcu Polska jest dużym "przedsiębiorstwem mięsnym".

Co do samego zdjęcia - faktycznie jest ohydne, ale już gorszego nie znalazłem. Jak się samemu przyrządzi to wygląda to zdecydowanie lepiej (prawie jak jajecznica).

Niektórzy w polityce tak właśnie mózgu używają - stąd takie cyrki.

Anonimowy pisze:

3 lutego 2010 18:37:00 GMT+1
" Z tą był ten mózg" Powinno być stąd był ten mózg :)
A artykuł - w końcu jakiś dobry
Pozdrawiam

misiuziu pisze:

3 lutego 2010 18:47:00 GMT+1
Już poprawione, dzięki :)

Nareszcie ktoś czyta a nie tylko ogląda obrazki :P

grazyna pisze:

3 lutego 2010 19:20:00 GMT+1
Hehe, a ja lubię móżdżek, dawno nie jadłam, bo trudny do zdobycia...Ja najpierw gotowałam w wodzie z octem, potem kroiłam w kostkę i podsmażałam, czasem z jajkiem.
A tekst niezły, gratulacje :)

stratiformis pisze:

9 lutego 2010 19:54:00 GMT+1
jadłam drobiowy z jajecznicą:P
(jeszcze prze etapem wegetarianizmu, który rownież się szczesliwie skonczył)
dobre było :P

Unknown pisze:

19 lutego 2010 13:27:00 GMT+1
Te mózgi świńskie są takie małe? Ciekawe jakie to jest w smaku. Ciągnie się czy jak? :D

misiuziu pisze:

19 lutego 2010 22:49:00 GMT+1
Mniej więcej ten rozmiar (a świnie podobno mądre są). W smaku jest dobre, a największym problemem jest to, że szczęka nie chce Ci tego mielić bo wie, że to mózg :)

Jak dla mnie to naprawdę strasznie przypomina jajecznicę.

Anonimowy pisze:

27 lutego 2010 22:04:00 GMT+1
wyśmienite!
Właśnie przyżądziłem i z przyjemnością skonsumowałem mózg pewnej świnki a także jej dwóch braciszków lub siostrzyczek bo faktycznie są malutkie i powiem że warto spróbowac.Ma to swój niepowtarzalny smak.Może dlatego iż były w tym daniu ich sny i marzenia, miłośc do matki i nadzieja na przyszłośc. Nie jak w kaszance czy salcesonie.Polecam

un_yah pisze:

16 czerwca 2010 23:15:00 GMT+2
co ma mózg do cenzury w internecie? jeżeli jest mózg (rozum), to nie potrzeba cenzury, bo można samemu się ocenzurować (wiem, ile mi wolno). a jeżeli nie ma mózgu, to znaczy, że był tu zombie.
aż mi się zachciało Mirona poczytać.

Anonimowy pisze:

19 sierpnia 2010 20:36:00 GMT+2
Matko, ten mózg, toś pokazał surowy...trzeba było pokazać już usmażony ;p
A móżdżek jadłam z jajkami...taka właśnie jajecznica. Smakuje...hmmmm...jak jajecznica smażona na pasztecie...o to ten smak :) Można podawać z pomidorkami świeżymi.

Wiola

Anonimowy pisze:

29 marca 2012 19:10:00 GMT+2
Maselko, jajeczko i mozg :) jak sie wierzy we wszystkie bzdury co ludzie gadaja, to sie po nich powtarza ze to obrzydliwe... Ja na szczescie nie wierze w takie bzdury, wiec sprobowalem i jem ze smakiem :)
To nie ma nic do polityki, mozg jest po prostu super!

Anonimowy pisze:

11 kwietnia 2012 00:18:00 GMT+2
Oo miło widzieć kontestatora :)

Zeszklić cebulkę, wrzucić mózg, po kilku sekundach jajka. Polecam i dziwię się że brzydzicie się najmniej 'brudnej' części świni.

rudakitka pisze:

3 marca 2016 15:12:00 GMT+1
Pychota, jako dziecko móżdżek uwielbiałam, dzisiaj kupiłam móżdżek i właśnie szukałam przepisu, i mam bossski smak z dzieciństwa.
ananas (3) aromat do ciasta (2) bagietka (3) bakalie (1) banany (2) bazylia (1) biała fasola (2) białka (1) bita śmietana (1) boczek (11) boczniak (1) bób (1) brokuły (2) brzoskwinia (1) bulion (1) bułka (5) bułka tarta (13) buraki (1) cebula (46) chili (4) chińszczyzna (1) chleb (13) chleb razowy (1) chrzan (1) ciastko (1) ciasto francuskie (3) ciemna fasola (1) cola (2) cukier (31) cukier puder (5) cukier waniliowy (6) cukierki (1) curry (2) cynamon (5) cytryna (8) czekolada biała (1) czekolada gorzka (7) czekolada mleczna (3) czereśnie (1) czerwona fasola (2) czosnek (35) drożdże (10) dżem (1) fasolka szparagowa (3) gałka muszkatołowa (1) gotowanie na kolanie (4) goździki (2) granulat sojowy (1) groszek (7) gruszka (1) grzanki (1) grzyby (2) grzyby suszone (1) herbata (2) herbatniki (2) imbir (2) jabłko (9) jajko (62) jogurt (1) jogurt grecki (1) jogurt naturalny (2) kabanosy (1) kakao (6) kalafior (1) kapusta (3) kapusta kiszona (3) kapusta pekińska (4) karkówka (1) kasza manna (5) kaszanka (1) keczup (4) kiełbasa (16) kminek (2) kolendra (2) koncentrat pomidorowy (9) konserwa (1) koper (2) korpus z kurczaka (1) kostka rosołowa (24) kotlet schabowy (1) kotlety sojowe (2) krakersy (1) krewetki (1) kukurydza (7) kurki (1) kuskus (1) liście czarnej porzeczki (1) liść laurowy (1) lód (3) lubczyk (1) łopatka (1) łosoś wędzony (1) maggi (1) majeranek (2) majonez (8) mak (1) makaron (27) marchewka (12) margaryna (8) marihuana (1) marmolada (1) masło (36) mąka (44) mięso (2) mięso mielone (8) mięta (1) migdały (1) miód (3) mleczko kokosowe (1) mleko (20) mleko w proszku (1) mozzarella (1) mózg (1) nachos (1) nać pietruszki (1) naleśniki (3) ocet (1) ocet winny (1) ogórek (5) ogórek kiszony (4) olej (75) oliwa (7) oliwki (4) oregano (1) orzechy laskowe (1) orzeszki solone (1) otręby (2) owoce (1) paluszki rybne (1) papryka (16) parówka (5) patenty (9) pieczarki (12) pieprz (9) piersi kurczaka (19) pietruszka (6) piwo (4) płatki migdałowe (2) pomarańcza (3) pomidor (17) pomidory w puszce (1) pomidory w zalewie (2) por (3) predanie (8) proszek do pieczenia (16) przyprawa gyros (2) przyprawa meksykańska (1) rodzynki (2) rozmaryn (2) rum (1) ryba (1) ryż (16) sałata (2) schab (1) seler (1) ser (19) ser feta (4) ser pleśniowy (3) serek homogenizowany (1) serek topiony (1) serek wiejski (1) sezam (1) słodzik (1) słoiki (1) słonina (1) smalec (5) soczewica (1) sok (5) sok pomarańczowy (1) sok pomidorowy (1) sos boloński (1) sos czosnkowy (1) sos pomidorowy (2) sos sałatkowy (1) sos sojowy (1) sos vinaigrette (1) sos z torebki (1) sól (11) spirytus (2) surówka (2) suszone pomidory (1) syrop wiśniowy (1) szalotka (1) szałwia (1) szczypior (2) szpinak (4) szynka (4) śledź (1) śmietana (17) śmietanka (4) śmietanka 30% (3) tabasco (1) trat pomidorowy (2) truskawki (5) tuńczyk (3) twaróg (4) tymianek (2) tzatziki (1) vegetta (1) wafle (2) warzywa (4) warzywko (4) wino (6) wino białe (1) wiórki kokosowe (1) wiśnie (4) włoszczyzna (7) woda (13) wódka (5) zacierka (1) zasmażka (2) ziemniak (19) zioła prowansalskie (2) zioło (1) zrazy sojowe (1) zupa w proszku (1) zupka chińska (2) żeberka (1) żółtko (1)
A niby kto to ma być?