Kliknij w kubek
i dowiedz się, jak go wygrać!

comments post
Studenckie gotowanie. Proste, smaczne przepisy! Niekoniecznie z ryżem. Kuchnia studencka w najlepszym wykonaniu.

Zioła Bożeny

Autor: misiuziu sobota, 19 czerwca 2010, 10:43 komentarze: (2)
Dwa dni temu cierpiałem na dolegliwość zwaną biegunką. Tak naprawdę to chodzi mi o sraczkę, ale chciałem to ładnie napisać :P Gdy wróciłem, po gonitwie do toalety, mój współlokator zwrócił się do mnie z tymi słowami:

-Czy cierpisz może na dolegliwość popularnie zwaną sraczką?

Pomyślałem sobie - Cóż za pokrętne pytanie. Wytężyłem umysł, tak bardzo jak potrafiłem, żeby odpowiedzieć w równie pokrętny sposób. Z głowy zaczął unosić mi się dym, ale wymyśliłem, odpowiedź godną pytania. Rzekłem:

-Tak.

-A widzisz, tak się składa, że znam osobę, która może Ci pomoc. Tą osobą jestem właśnie ja! Czyli, jakby nie patrzeć - masz szczęście. Jestem w posiadaniu odpowiedniej mieszanki ziołowej, zwanej "Ziołami Bożeny". Mieszanka ta, leczy wszelkie dolegliwości żołądkowe. Moja mama (Bożena) wyleczyła tymi ziołami pół obozu żeglarskiego.

Postanowiłem zaryzykować i łyknąłem zioła. A teraz przepis, jak je wykonać.

Składniki:

  • majeranek

  • tymianek

  • szałwia

  • kolendra

  • kminek



Wszystkie zioła są do nabycia w prawie każdym sklepie spożywczym, więc nie będzie problemu z zebraniem składników. Bierzemy po równej części każdego z ziół i mielimy. Zmielenie jest bardzo ważne - nie czuć wtedy okropnego smaku kminku, a przez to, że zioła są rozdrobnione, zdecydowanie szybciej zaczynają działać. Po zmieleniu, mieszankę przechowujemy w słoiczku.

Jak to stosować? Małą łyżeczkę ziół łykamy i popijamy wodą. W momencie, kiedy się beknie - zioła zaczynają działać (aczkolwiek, beknięcie nie musi wystąpić). Po 15 minutach byłem zdrowy. Więc jeśli dręczy Cię pytanie Jak wyleczyć biegunkę? - to już znasz odpowiedź.

Serdecznie pozdrawiam mojego współlokatora, który teoretycznie będzie budował bombę atomową. Teoretycznie, bo zostanie fizykiem teoretycznym :) Pozdrawiam również jego mamę, która przygotowała tą mieszankę ziół. A dzięki pomysłom Wojtka, przez kolejne kilka dni będą się pojawiać przepisy nie do końca o gotowaniu, ale o ciekawych doświadczeniach w kuchni - w ramach serii "Rzuć studia zostań ninja." Bo dotarło do mnie, że się zaczyna sesja i na pewno każdy szuka sposobu, żeby się nie uczyć. Ja właśnie chce Wam w tym pomóc :)

Tak przy okazji - wydaję w końcu książkę. Na razie w formie e-booka, ale zawsze. Książka ma całe 96 stron, została zredagowana przez Elwirę (którą, również serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc) oraz Jakuba. Na razie robię taką mała przedsprzedaż na allegro, żeby zobaczyć, czy w ogóle jest sens się za to zabierać. Studenckie gotowanie, e-book - kupujcie, jeśli uważacie, że warto.

P.S.
Treści wypowiedzi mojej rozmowy z Wojtkiem mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego dialogu :)

Zbrudzone naczynia i nie tylko:
  • coś miksującego
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dodaj komentarz

Anonimowy pisze:

19 czerwca 2010 12:59:00 GMT+2
jestem lekko zniesmaczona; czy naprawdę słowa zaczynające się od "s" muszą znajdować się na blogu kulinarnym?

przecież wszystko można podać w znośny sposób

misiuziu pisze:

19 czerwca 2010 13:45:00 GMT+2
Można, ale wtedy nie jest tak zabawnie :)

Sraczka jest naturalnym zjawiskiem, więc nie widzę powodu, dla którego miałbym o tym nie pisać.

I jakby nie patrzeć - ściśle wiąże się to z tym co jemy.
ananas (3) aromat do ciasta (2) bagietka (3) bakalie (1) banany (2) bazylia (1) biała fasola (2) białka (1) bita śmietana (1) boczek (11) boczniak (1) bób (1) brokuły (2) brzoskwinia (1) bulion (1) bułka (5) bułka tarta (13) buraki (1) cebula (46) chili (4) chińszczyzna (1) chleb (13) chleb razowy (1) chrzan (1) ciastko (1) ciasto francuskie (3) ciemna fasola (1) cola (2) cukier (31) cukier puder (5) cukier waniliowy (6) cukierki (1) curry (2) cynamon (5) cytryna (8) czekolada biała (1) czekolada gorzka (7) czekolada mleczna (3) czereśnie (1) czerwona fasola (2) czosnek (35) drożdże (10) dżem (1) fasolka szparagowa (3) gałka muszkatołowa (1) gotowanie na kolanie (4) goździki (2) granulat sojowy (1) groszek (7) gruszka (1) grzanki (1) grzyby (2) grzyby suszone (1) herbata (2) herbatniki (2) imbir (2) jabłko (9) jajko (62) jogurt (1) jogurt grecki (1) jogurt naturalny (2) kabanosy (1) kakao (6) kalafior (1) kapusta (3) kapusta kiszona (3) kapusta pekińska (4) karkówka (1) kasza manna (5) kaszanka (1) keczup (4) kiełbasa (16) kminek (2) kolendra (2) koncentrat pomidorowy (9) konserwa (1) koper (2) korpus z kurczaka (1) kostka rosołowa (24) kotlet schabowy (1) kotlety sojowe (2) krakersy (1) krewetki (1) kukurydza (7) kurki (1) kuskus (1) liście czarnej porzeczki (1) liść laurowy (1) lód (3) lubczyk (1) łopatka (1) łosoś wędzony (1) maggi (1) majeranek (2) majonez (8) mak (1) makaron (27) marchewka (12) margaryna (8) marihuana (1) marmolada (1) masło (36) mąka (44) mięso (2) mięso mielone (8) mięta (1) migdały (1) miód (3) mleczko kokosowe (1) mleko (20) mleko w proszku (1) mozzarella (1) mózg (1) nachos (1) nać pietruszki (1) naleśniki (3) ocet (1) ocet winny (1) ogórek (5) ogórek kiszony (4) olej (75) oliwa (7) oliwki (4) oregano (1) orzechy laskowe (1) orzeszki solone (1) otręby (2) owoce (1) paluszki rybne (1) papryka (16) parówka (5) patenty (9) pieczarki (12) pieprz (9) piersi kurczaka (19) pietruszka (6) piwo (4) płatki migdałowe (2) pomarańcza (3) pomidor (17) pomidory w puszce (1) pomidory w zalewie (2) por (3) predanie (8) proszek do pieczenia (16) przyprawa gyros (2) przyprawa meksykańska (1) rodzynki (2) rozmaryn (2) rum (1) ryba (1) ryż (16) sałata (2) schab (1) seler (1) ser (19) ser feta (4) ser pleśniowy (3) serek homogenizowany (1) serek topiony (1) serek wiejski (1) sezam (1) słodzik (1) słoiki (1) słonina (1) smalec (5) soczewica (1) sok (5) sok pomarańczowy (1) sok pomidorowy (1) sos boloński (1) sos czosnkowy (1) sos pomidorowy (2) sos sałatkowy (1) sos sojowy (1) sos vinaigrette (1) sos z torebki (1) sól (11) spirytus (2) surówka (2) suszone pomidory (1) syrop wiśniowy (1) szalotka (1) szałwia (1) szczypior (2) szpinak (4) szynka (4) śledź (1) śmietana (17) śmietanka (4) śmietanka 30% (3) tabasco (1) trat pomidorowy (2) truskawki (5) tuńczyk (3) twaróg (4) tymianek (2) tzatziki (1) vegetta (1) wafle (2) warzywa (4) warzywko (4) wino (6) wino białe (1) wiórki kokosowe (1) wiśnie (4) włoszczyzna (7) woda (13) wódka (5) zacierka (1) zasmażka (2) ziemniak (19) zioła prowansalskie (2) zioło (1) zrazy sojowe (1) zupa w proszku (1) zupka chińska (2) żeberka (1) żółtko (1)
A niby kto to ma być?